Obor Obchodní akademie se zaměřením na marketingové komunikace je v systému odborného vzdělání ekonomickým oborem s nejdelší tradicí, ale zároveň přináší nejnovější trendy v oblasti marketingu.
Absolvent je již po skončení střední školy nejen důkladně připraven na výkon své profese, ale má zároveň možnost pokračovat ve vysokoškolském studiu, čehož většina naších absolventů s úspěchem využívá. Obor je v souladu s požadavky zaměstnavatelů pojat velmi prakticky – absolvent tohoto oboru se kromě zvládnutí všech základních ekonomických agend podniku specializuje podrobněji na marketing a marketingovou komunikaci, naučí se využívat možnosti internetové propagace a pracuje se sociálními sítěmi (Instagram, Facebook, Twitter, atp.) Žák se seznamuje se základy psychologie, obchodní etikety, elektronického obchodování, zpracovává účetnictví na počítači a v průběhu studia rozvíjí své komunikační a prezentační dovednosti. Studium tohoto oboru obsahuje řadu inovativních prvků, které upevňují a prohlubují studovanou látku s praxí.
Žáci pracují ve fiktivní firmě nebo JA studentské firmě, účastní se zahraničních odborných stáží, na které vyjíždějí studenti s nejlepšími výsledky do podniků v Německu, Irsku, Španělsku, na Maltě a ve Finsku.
Názvy vyučovacích předmětů | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | Celkem | ||
Český jazyk a literatura |
CJL | 4 | 3 | 3 | 4 | 14 |
Anglický jazyk | PCJ | 4 | 4 | 3 | 4 | 15 |
Druhý cizí jazyk | DCJ | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Dějepis | DEJ | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Právo | PRA | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 |
Základy společenských věd | ZSV | 0 | 2 | 1 | 0 | 3 |
Psychologie a společenská kultura | PSY | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Matematika | MAT | 4 | 3 | 3 | 3 | 13 |
Základy přírodních věd | ZPV | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
Biologie | BIO | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
Tělesná výchova | TEV | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Hospodářský zeměpis | HOZ | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Ekonomika | EKO | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Marketing | MAR | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
On-line marketing | OnM | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Management | MNG | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Hospodářské výpočty | HOV | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Statistika | STA | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Účetnictví | UCE | 0 | 2 | 3 | 2 | 7 |
Účetnictví PC | UPC | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 |
Marketingová komunikace | MAK | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 |
Ekonomie | EKI | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Informační technologie | ITE | 2 | 2 | 2 | 1 | 7 |
Elektronické obchodování | ELO | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Písemná a elektronická komunikace | PEK | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Obchodní etiketa | OBE | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
Aplikovaná ekonomie - Fiktivní firma / JA firma | FIF/JA | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 |
Matematický seminář / Seminář z ITE / Marketingový seminář / Konverzace v anglickém jazyce | MAS/SEI/MKS/KAJ | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Celkem | 33 | 33 | 33 | 33 | 132 |
V oboru Obchodní akademie se vyučují povinně dva cizí jazyky. První cizí jazyk je jazyk anglický, který se žák učil na ZŠ, a v jehož studiu pokračuje na SŠ. Druhý cizí jazyk je ten, který si žák volí nově, nebo již s tímto jazykem na ZŠ začal. Žákům nabízíme k výběru německý jazyk, ruský jazyk a španělský jazyk.
Ve 3. a 4. ročníku jsou do učebního plánu zařazeny předměty volitelné. Ve 3. ročníku si žáci volí, zda chtějí pracovat v předmětu Fiktivní firma, zaměřeného především na teoretické zvládnutí firemní agendy, nebo v předmětu JA firma, která je zaměřená prakticky. Ve 4. ročníku si volitelný předmět žák volí z nabídky: matematický seminář, seminář z informatiky, seminář z účetnictví nebo marketingové komunikace. Nabídka volitelného předmětu se aktualizuje pro každý školní rok.
Ve 2. a 3. ročníku je do učebního plánu zařazena praxe v rozsahu 2 + 2 týdny, která se realizuje v podnicích a firmách v Novém Jičíně a okolí. Žáci si praxi zajišťují sami, aby co nejlépe odpovídala jejich představám. Žáci, kteří mají dobré studijní výsledky a zájem, mohou praxi realizovat formou zahraniční stáže.
V 1. ročníku žáci absolvují lyžařský kurz a ve 3. ročníku sportovní kurz, více se dozvíte v sekci stránky Akce školy.