Podstránky fotografie

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Projekty > Projekt TPA - Rozvoj všeobecné i odborné angličtiny

Projekt TPA - Rozvoj všeobecné i odborné angličtiny



Datum konání:
7.4.2025

Partneři projektu:

  •          Moravskoslezská technologická akademie (MTA)
  •          SPŠ a OA Bruntál, POJ Frýdek-Místek, SPŠ Karviná, Mendelova střední škola Nový Jičín, OA a SOŠL Opava, GOA Orlová
  •          KVIC Nový Jičín

 

Základem projektu je výuka odborného předmětu v anglickém jazyce v tandemu učitel odborného předmětu s učitelem cizího jazyka. Cílem aktivity je větší uplatnitelnost a konkurenceschopnost žáků na trhu práce, zkvalitnění výuky odborného anglického jazyka a zvýšení zájmu žáků o mezinárodní jazykové zkoušky, účast na zahraničních stážích. Projektu se účastní 6 středních odborných škol z Moravskoslezského kraje.

První rok projektu byl zaměřen na zvýšení jazykové úrovně učitelů odborných předmětů, kteří absolvovali šedesátihodinový konverzační kurz anglického jazyka a týdenní intenzivní kurz na Maltě. V prvním roce projektu také vznikla učebnice, která se ověřuje v průběhu výuky. Učitelé prošli metodickou podporou práce v tandemu a výukou odborné angličtiny.

V letošním školním roce 2024/2025 kromě jazykové přípravy učitelů odborných předmětů se do projektu zapojilo 31 studentů oborů Ekonomické lyceum a Obchodní akademie ve dvou kroužcích Odborné angličtiny, ve kterých rozvíjeli své znalosti z výuky ekonomických předmětů v angličtině. Kroužky byly vedeny tandemem učitelů odborného předmětu a anglického jazyka. Absolventi kroužku dostali oficiální certifikát o absolvování na slavnostním předávání 2. dubna 2025 v budově Krajského úřadu Moravskoslezského kraje v Ostravě.

Sami studenti na kroužku nejvíce oceňují propojení odborných témat s výukou angličtiny, přítomnost vyučujících odborného předmětu, které jim odpovídaly na odborné dotazy, v neposlední řadě také příjemnou a přátelskou atmosféru v hodinách. Studenti rozvíjeli také komunikační dovednosti v různých situacích, které mohou zažít ve firmách v rámci témat nákup a prodej, obchodní komunikace nebo bankovnictví. Výuka byla vedena interaktivní formou, využívali autentické materiály, hráli různé role a rozvíjeli práci v týmu. Slovní zásobu upevňovali pomocí her a kvízů tak, aby byli studenti aktivně zapojeni do průběhu výuky.

Projekt bude pokračovat i v dalším školním roce. Již v červnu bude zahájen nábor studentů 2. ročníku do kroužků, které budou zahájeny v září nového školního roku.