Stravování
Součást ekonomika
Kontakty
Vedoucí školní jídelny
Jana Ziková
Telefon: +420 556 806 435
E-mail: jidelna@tyrska.cz
Přihlášení/odhlášení ke stravování, důležité dokumenty
Stravování žáků zajišťuje ZŠ Tyršova, Nový Jičín, důležité dokumenty ZDE.
Jídelníček
Součásti IT a veřejnosprávní, zdravotnictví
Kontakty
Vedoucí školní jídelny
Jana Blažková
Telefon: +420 556 414 753
E-mail: jana.blazkova@mendelova-stredni.cz
Telefon kuchyň
+420 556 414 750
Bank. spojení
KB Nový Jičín, a. s., č. účtu: 10006-15739801/0100
Přihlášení/odhlášení ke stravování
Jídelníček
Odkaz na Strava.cz
Provozní doba ve školní jídelně
- Provozní doba ve školní jídelně je stanovena na pondělí až pátek od 6:30 do 15:00.
- Provoz školní jídelny bude uzavřen v období státních svátků, ve dnech pracovního klidu a během školních prázdnin.
- Výdej stravy je stanoven od 11:00 do 13:45 hodin, z toho do jídlonosičů v době od 11:00 do 11:15 hod. a na jídelně 11:15 do 13:45 hod.
Registrace a identifikace nových strávníků
Strávník vyplní přihlášku ke stravování, vyplní ji, zařídí se podle pokynů na ní uvedených a odevzdá vedoucí ŠJ.
Na základě vyplněné přihlášky si strávník zaregistruje u vedoucí ŠJ svůj identifikační čip, kterým se prokazuje v jídelně u snímače (ten informuje kuchařku o přihlášené stravě, případně volbě jídla). Čip platí po celou dobu školní docházky. V případě jeho ztráty nebo znehodnocení si strávník zakoupí v pokladně školy nový a znovu provede jeho registraci ve ŠJ.
Při ztrátě nebo zapomenutí čipu vytiskne elektronická stravenkářka náhradní stravenku. Tři náhradní stravenky jsou v kalendářním měsíci zdarma, čtvrtá a další za poplatek 3 Kč, který si strávník uhradí v další platbě za obědy.
Způsob přihlašování a odhlašování obědů, změna obědu
Provoz školní jídelny se řídí vyhláškou č. 107/2005 Sb. O školním stravování.
Registrace služby
Navštivte kancelář vedoucí ŠJ p. Blažkové. Zde obdržíte informace pro první přihlášení do aplikace společnosti VIS Plzeň na stránkách www.strava.cz:
- číslo zařízení - naše ŠJ má kód 0664
- označení uživatele - dle aktivace zaslané vedoucí ŠJ
- heslo - vygeneruje strávník při prvním přihlášení, správu provádí individuálně.
Doporučujeme při prvním přihlášení vyplnit také e-mailovou adresu. Systém bude automaticky zasílat zprávy o potvrzení objednávky, nedostatečné výši konta, neodebrané stravě nebo měsíčním přehledu stravování. Heslo, e-mail, volbu odesílaných zpráv lze kdykoliv změnit v sekci Nastavení uživatele.
Objednávání stravy
- přes internet - na adrese www.strava.cz, kde po zadání příslušného čísla zařízení, jména a hesla uživatele lze provést výběr v sekci Objednávky. Provedenou změnu (přihlášku, odhlášku nebo nahlášení druhého jídla) je nutno Odeslat, po ukončení činností se ze stránek Odhlásit.
- přes elektronickou stravenkářku - v přízemí hlavní budovy školy. Přihlášení provede strávník čipem a drží se návodu, který je umístěn nad terminálem. Oba způsoby objednávky jsou propojeny off-line způsobem, tzn. že k jejich aktualizaci dochází 2krát denně (7 a 14 hod).
- telefonicky, osobně, mailem přímo u vedoucí ŠJ ve výjimečných případech (v případě návštěvy lékaře, nemoci).
V případě onemocnění žáka je nutno stravu odhlásit. První den nemoci je považován za pobyt ve škole a je možno v době výdeje si oběd odebrat do jídlo nosičů. Neodhlášená a nevyzvednutá strava propadá, strávník nemá nárok na náhradu. V případě neodhlášené stravy nemocného žáka bude od druhého dne nemoci účtována strava v plné ceně, tj. 90 Kč.
- Strava se odhlašuje a mění nejpozději 2 dny předem do 13:30 hod. Změny lze provádět přes internet nebo elektronickou stravenkářku.
- V případě nemoci je možno odhlásit oběd na daný den telefonicky do 7:45 hod.
- Zájem o druhé jídlo se musí nahlásit 2 dny předem do 13:30 hod, a to na internetu nebo s použitím terminálu elektronické stravenkářky. Druhé jídlo se vaří přesně na počet přihlášených, tudíž Vám nemůže být dodatečně vydáno.
- V případě ředitelského volna a prázdnin jsou žáci automaticky odhlášeni. Případně se mohou stravovat jen za plnou cenu tj. 90 Kč.
Úhrada stravného ve školní jídelně
- Hotově – platba poslední týden v měsíci u vedoucí školní jídelny na další měsíc. V případě odhlášení obědů se peníze nevrací, ale převádí se na další měsíc. Vyúčtování – přeplatek se vrací v červnu.
- Bezhotovostně – pomocí inkasa z bankovního účtu – platba prvního v měsíci na daný měsíc. Pokud tato transakce proběhne úspěšně, strávník bude mít přihlášenou stravu na každý stravný den v měsíci- po celou dobu studia, pokud předem neuvede jinak (např. trvale neodhlásí některé dny). V případě odhlášení stravy bude snížena záloha stravného na další měsíc. Přeplatek za červen bude vrácen na účet koncem června – začátkem července.
- Fakturace – školám na základě smlouvy o stravování, tj. podle objednané a odebrané stravy.
Informace k platbám ke stažení (DOC)
Úplata za stravování
- Úhrady strávníků dle kategorií:
- žáci starší 15 let 40,00 Kč
- plná cena bez dotace pro žáky a zaměstnance 86,00 Kč
- zaměstnanci vlastní organizace 30,00 Kč
- zaměstnanci cizích škol 90,00 Kč
- cizí strávníci 90,00 Kč
- Dle vyhlášky číslo 107/2005 Sb., o školním stravování, má žák nárok na odběr obědu ve zvýhodněné ceně dle finančního normativu po dobu svého pobytu ve škole v rámci plnění svých povinností během vzdělávání a první den své neplánované nepřítomnosti ve škole. V ostatních případech žák na odběr obědu ve zvýhodněné ceně nárok nemá (jedná se o neoprávněnou stravu) a je povinen si na dobu své předkládané nepřítomnosti obědy odhlásit. Pokud tuto povinnost nesplní a obědy neodhlásí, uhradí za tyto neodhlášené obědy (odebrané i neodebrané) skutečné náklady na přípravu jídla tj. plnou cenu oběda 86 Kč.
Ukončení stravování
V případě ukončení stravování musí strávník vyplnit formulář (DOC) o ukončení stravování a ten odevzdat vedoucí školní jídelny a zrušit souhlas s inkasem po obdržení přeplatku. Vedoucí ŠJ zároveň provede zrušení vzdáleného přístupu čipem. Přeplatek za odhlášenou stravu bude vrácen do 30-ti dnů.
Školní jídelna po obdržení formuláře strávníka zablokuje od uvedeného data. Pokud tak strávníci neučiní, vystavují se riziku finančních ztrát.
Pokyny pro strávníky
- Vstup do jídelny mají povolen pouze strávníci, kteří se v jídelně stravují. Nemají právo se zdržovat osoby, které se v jídelně nestravují.
- Strávníci dbají na kulturu stolování, dodržují provozní řád školní jídelny a řídí se pokyny vedoucí školní jídelny a pověřených osob.
- Strávníci k odběru obědů používají podnosy a použité nádobí odkládají u okénka pro vracení nádobí.
- Je zakázáno odnášet inventář školní jídelny (talíře, příbory, sklenice, židle atd.).
- Při neúmyslném rozbití nádobí či vylití jídla nahlásí tuto skutečnost strávník pověřenému zaměstnanci školní jídelny u okénka pro vracení nádobí, který se postará o úklid.
- Za škodu ve školní jídelně, kterou strávník způsobí úmyslně, bude požadována náhrada.
- Jídelní lístek je k dispozici na internetu, ve školní jídelně, na nástěnce u sekretariátu a u vedoucí ŠJ. Změna jídelníčku je vyhrazena, vedoucí školní jídelny může změnit menu v závislosti na dodávce potravin, havarijní situaci apod. Tato změna bude zaznamenána do jídelního lístku a oznámena strávníkům.
- Veškeré připomínky týkající se kvality stravy, technických a hygienických závad provozu školní jídelny řeší vedoucí školní jídelny. Připomínky je možné napsat do sešitu v jídelně nebo osobně u vedoucí školní jídelny.
- Strávníci si nemohou odnášet z jídelny zbytky jídel.
- Úraz či nevolnost ve školní jídelně hlásí strávník u výdejního okénka. Kuchařky informují zodpovědného pracovníka dané školy.
- S vnitřním řádem školní jídelny jsou strávníci seznámeni jeho vyvěšením ve školní jídelně, je uložen u vedoucí školní jídelny.
Plné znění Vnitřního řádu školní jídelny od 1. 9. 2024 (PDF) a přílohy č. 1 pro rok 2024 (PDF).
Domov mládeže
Odborné učiliště a Praktická škola Nový Jičín - domov mládeže nabízí studentům ubytování o celkové kapacitě 32 míst, a to ve dvou a třílůžkových pokojích s příslušenstvím.
Adresa:
Hoblíkova 497/14
741 01 Nový Jičín
Telefon:
Mobil: +420 739 028 955
Pevná linka: +420 556 708 353
E-mail:
milena.matejova@ouaprs.cz