Mezinárodní soutěž ICT pro zvýšení kvality středoškolského vzdělání - druhé setkání

/ 08.11.2016 /

V termínu od 2. do 8. října 2016 se ve španělském městě Alcoy (asi 100 km od Valencie) uskutečnilo mezinárodní setkání studentů a učitelů, které je součástí projektu Erasmus+ s názvem Mezinárodní soutěže ICT pro zvýšení kvality středoškolského vzdělání. V rámci tohoto setkání byla ve čtvrtek 6. října 2016 zorganizována mezinárodní soutěž v ICT (ovládání kancelářského balíku OFFICE se zadáním v anglickém jazyce). Z každé země (Španělska, Portugalska, Řecka, Chorvatska, Polska a samozřejmě z Česka) se zúčastnili 4 nejlepší studenti vybraní ze školního kola dané školy a země, a učitelé jako doprovod. Celkem tedy soutěžilo 24 studentů (včetně 4 žáků z České republiky).

Na prvním místě se umístil Lukáš Jiříček z České republiky a rovněž druhé místo obsadila jeho spolužačka z Mendelovy střední školy Kateřina Glogarová. Třetí, čtvrté a páté místo získali studenti střední školy z Portugalska. Úspěch české školy zvýraznila šestým a desátým místem Adriana Gockertová a Tereza Kelnarová.

V soutěži družstev zvítězili žáci Mendelovy střední školy, na druhém místě se umístila Agrupamento de Escolas Dr. Serafim Leite z Portugalska a bronzový stupínek obsadila Escuela FP Salesianos Juan XXIII ze Španělska.

A zde jsou postřehy našich studentů z pobytu ve Španělsku.
Na mezinárodní setkání jsme se vypravili 2. října kolem 0.30 hod v noci z Nového Jičína a přistáli jsme asi v 9 hod ráno na letišti v Alicante. Z letiště jsme se přesunuli na autobusové nádraží. Tam jsme si nechali kufry a zamířili na procházku po městě. Podívali jsme se také na Santa Barbara Castle (městská pevnost nad městem), odkud byl krásný výhled na celé okolí a moře. V 13 hod odpoledne už jsme zamířili autobusem do Alcoy a ubytovali se v hotelu Reconquista.
V pondělí ráno nás Španělé doprovodili do jejich školy na seznámení s ostatními účastníky setkání a prohlídku školy. Každý dostal „placku“ se jménem a barvou skupiny, do které byl posléze rozdělen. Po skupinách jsme si o sobě něco řekli a odebrali se na prohlídku tříd. Tam nás čekalo překvapení v podobě vlajek všech zúčastněných států, které si připravili mladší žáci. Následovala přestávka a přesun autobusem do firmy Serpis na výrobu oliv. Zde nám ukázali celý proces výroby a také jsme dostali malou plechovku oliv jako dárek. Po prohlídce přišel oběd a volný odpolední program.
Úterní ráno začalo snídaní v hotelu a pokračovalo přesunem do školy. Tréninková půlhodinka na soutěž a pak opět rozdělení do skupin. Každá skupina měla jiné přednášky. Po 11 hod. jsme byli přesunuti autobusem na radnici a přivítáni zástupci města Alcoy. Následovala prohlídka muzea, která nás blíže seznámila s tradicemi a zvyky města, a také nám umožnila prohlédnout si kostýmy, které lidé předvádějí na každoročních oslavách města v dubnu. Po obědě prohlídka přírodovědného muzea Explora zakončila společnou část dne.
Ve středu dopoledne jsme opět pracovali ve skupinách ve škole. Poté jsme jeli autobusem do firmy Alhambra, která vyrábí kytary. Prohlídka byla velmi zajímavá, viděli jsme celou výrobu. Odpoledne pak proběhlo ve sportovním duchu. Na hřištích školy jsme poměřili naše sportovní dovednosti.
Čtvrtek byl dnem soutěže. Soutěž se skládala ze tří částí: Excel, PowerPoint a Word. Na každou část jsme měli ¾ hodiny a zadání bylo v anglickém jazyce. Po soutěži jsme šli na oběd a celé odpoledne až do večera jsme odpočívali a připravovali se na tzv. Farewell party, tedy na závěrečnou party.
V pátek ráno jsme se vydali na místní univerzitu a byli seznámeni s obory, které tam vyučují. Po návratu do školy nás čekalo vyhlášení výsledků. My jsme se umístili jako škola na prvním místě a jako jednotlivci jsme obsadili 1., 2., 6. a 10. místo. Takže si myslíme, že jsme velmi dobře reprezentovali naši školu. Odpoledne jsme se jednou jeli podívat do Alicante k moři.
Z hotelu Reconquista jsme odjížděli v sobotu v 6 hodin ráno. Na cestu jsme dostali balíček s jídlem a pitím a okolo 7 hodiny jsme dojeli na letiště do Valencie. Letadlo do Vídně odlétalo v 9:40. Ve Vídni nás čekalo auto, které nás dopravilo zpět do Nového Jičína, kam jsme přijeli okolo 6 hodiny odpolední a byli jsme „nemile překvapeni chladným počasím“.
Závěrem bychom chtěli za český tým poděkovat našim učitelům za jejich podporu a přípravu na ICT soutěž a hlavně za to, že nám umožnili vyjet do Španělska na celý týden. Také možnost se aspoň trošku seznámit s tamním školstvím a kulturou byla velmi přínosná. Děkujeme za tuto skvělou zkušenost!

předchozínásledujícíZpět do galerie

Zvětšit

« zpět

nahoru ^

Sociální sítě

Novinky

19.12.2023

Daruj krev s obchodkou

Již po dvacáté čtvrté se studenti a učitelé ekonomické součásti vydali darovat krev.

13.12.2023

Office 2023

Ve čtvrtek 12. prosince 2023 uspořádala Mendelova střední škola 16. ročník regionální soutěže Office 2023.

22.11.2023

Oznámení o stávce

V pondělí dne 27. listopadu 2023 se zaměstnanci naší školy připojují k výstražné stávce, kterou vyhlásil Českomoravský odborový svaz pracovníků školství. Na naší škole se do stávky zapojují všichni pedagogičtí pracovníci, z tohoto důvodu vyhlašuji na 27. 11. 2023 ředitelské volno. Děkuji za pochopení. Ing. Lucie Haitlová, MBA, ředitelka školy

Příběhy bezpráví 2023

Promítnutím nového dokumentárního filmu 1989: Chceme dýchat a besedou se dvěma frýdecko-místeckými signatáři Charty 77, trampy a členy undergroundové komunity, pány Zdeňkem Matuszkem a Jiřím Sachrem, jsme se zapojili do letošního ročníku Příběhů bezpráví, jejž každoročně nabízí českým školám společnost Člověk v tísni.

13.10.2023

Školní fórum 2023

Dne 12. 10. 2023 proběhlo ve škole již podruhé Školní fórum. Akce byla součástí aktivit města Nový Jičín, které je zapojeno do tzv. Národní sítě zdravých měst. Vybraní studenti všech oborů měli možnost vyslovit své požadavky na pozitivní změny ve škole a také ve městě.