Základní údaje o organizaci - viz výše
Dne 21. června 2012 byla opětovně jmenována do funkce ředitelky školy PhDr. Renata Važanská, usnesením Rady Moravskoslezského kraje č. 1137454, s účinností od 1. 8. 2012.
Informace poskytují:
ředitelka školy:
Ing. Lucie Haitlová, MBA, lucie.haitlova@mendelova-stredni.cz, 556 414 763
Mgr. Václav Herman, vaclav.herman@mendelova-stredni.cz 556 414 764
Mgr. Simona Tylová, simona.tylova@mendelova-stredni.cz, 556 414 765
Ing. Monika Kubiszová, monika.kubiszova@mendelova-stredni.cz, 556 710 559
Mgr. Jan Bobek, jan.bobek@mendelova-stredni.cz, 556 414 783
Mgr. Monika Stanková, monika.stankova@mendelova-stredni.cz, 556 414 783
Šárka Konvičná, skola@mendelova-stredni.cz. 556 414 760-61
Ing. Martina Staroňová, martina.staronova@mendelova-stredni.cz, 556 414 762
Miroslava Palátová, miroslava.palatova@mendelova-stredni.cz, 556 414 781
Jana Blažková, jana.blazkova@mendelova-stredni.cz, 556 414 753
pondělí + středa 7:00 - 15:00 (jinak dle dohody)
Proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnout informace lze podat odvolání ke Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje, 28. října 117, 702 18 Ostrava, prostřednictvím ředitele školy, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti. Odvolání lze podat pouze písemnou formou. Odvolání musí obsahovat jméno a příjmení žadatele, adresu nebo název a sídlo fyzické či právnické osoby (bylo-li o informaci žádáno jejím jménem), v čem je spatřeno porušení zákona, čeho se žadatel domáhá a podpis žadatele. Pokud všechny tyto údaje odvolání neobsahuje nebo není podáno písemně, škola odvolání odloží.
Všechny stížnosti je nutné urychleně a odpovědně prozkoumat a vyřídit.
Odvolání je přípustné:
Proti rozhodnutí ředitele školy uvedeným v § 165, odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění, ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí.
V případě rozhodnuti o nepřijetí ke studiu na středních školách do 3 dnů od doručení rozhodnutí (§ 60, odst. 19. zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění.
Odvolání se podává prostřednictvím školy.
Bližší postup je stanoven zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
Ředitelem školské právnické osoby, ředitelem příspěvkové organizace a vedoucím organizační složky státu může být jmenován pouze ten, kdo splňuje předpoklady pro výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení stanovené zvláštním zákonem. Ředitele školské právnické osoby zřizované ministerstvem, krajem, obcí nebo svazkem obcí, ředitele příspěvkové organizace a vedoucího organizační složky státu jmenuje do funkce zřizovatel na základě jím vyhlášeného konkursního řízení. Zřizovatel podle věty první plní funkci orgánu nadřízeného zaměstnavateli v oblasti pracovněprávních vztahů.
Proti všem rozhodnutím ředitele, které vydal, jak v souladu s citovaným ustanovením, tak se zákonem č. 500/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů, (správní řád) lze podat odvolání. Toto odvolání se podává na Krajský úřad Moravskoslezského kraje, Odbor školství a sportu, prostřednictvím SŠ. Odvolací lhůty jsou uvedeny v poučení, které je součástí každého rozhodnutí.
Činnost školy a rozhodování ředitele upravují mimo školského zákona a správního řádu dále zejména tyto předpisy:
zákon 218/2000 Sb. (o rozpočtových pravidlech), zákon č. 250/2000 Sb. (o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů), zákon č. 106/1999 Sb. (o svobodném přístupu k informacím), vyhláška 13/2005 Sb. o středním vzdělávání, vyhláška 671/2004 Sb., o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání na středních školách, vyhláška č. 442/1991 Sb. o ukončování studia na středních školách, č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů žáků, č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb, č. 73/2005 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními potřebami a mimořádně nadaných - vše v platném znění.
Předpisy jsou uloženy k nahlédnutí v kanceláři školy v úředních hodinách.
Ředitelka školy stanovuje výši úhrad za administrativní úkony spojené s poskytováním informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
Administrativní úkon | Jednotka | Úhrada |
Kopie dokumentu do velikosti A 4 - jednostranně | stránka | 2,- Kč |
Kopie dokumentu do velikosti A 4 - oboustranně | list | 3,- Kč |
Kopie dokumentu velikosti A 3 - jednostranně | stránka | 4,- Kč |
Kopie dokumentu velikosti A 3 - oboustranně | list | 6,- Kč |
Vytištění dokumentu na tiskárně - jednostranně, jednobarevně | stránka | 2,- Kč |
Vytištění dokumentu na tiskárně - oboustranně, jednobarevně | list | 3,- Kč |
Vytištění dokumentu na tiskárně - jednostranně, vícebarevně | stránka | 5,- Kč |
Vytištění dokumentu na tiskárně - oboustranně, vícebarevně | list | 10,- Kč |
Vyhledávání údajů v aktuálních dokumentech (do 1 roku) | zap. hod. | 20,- Kč |
Vyhledání údajů v archívu školy | zap. hod. | 30,- Kč |
Vyhotovení druhopisu vysvědčení zahrnuje: | zap. hod. | viz sazebník |
- vyhledání údajů v aktuálních dokumentech (do 1 roku) nebo v archívu školy (viz. sazebník) | ||
- potvrzení přihlášky na VŠ pro absolventy minulých let | list | 150,- Kč |
- opis vysvědčení + vyhledání údajů v archívu | list | 150,- Kč |
- potvrzení o studijním programu do zahraničí | list | 200,- Kč |
Kopírování dat a údajů na vlastní USB flash disk žadatele | činnost | 30,- Kč |
Zaslání dokumentů a informace elektronickou poštou | dokument | 10,- Kč |
Předání dat a údajů na CD | CD | 50,- Kč |
Průkaz žáka školy (barevný tisk, fotopapír, lisování) | 1 ks | 10,- Kč |
Odeslání informace - poštovní poplatky (do vlastních rukou) | zásilka | dle aktuálního sazebníku České pošty |
Úhrada nákladů za prováděné administrativní úkony je splatná ve chvíli předávání informací. V případě, kdy očekávaná částka úhrady přesáhne 100,- Kč, může být požadována záloha.
Úhradu lze provést v hotovosti do pokladny školy nebo po dohodě bezhotovostním způsobem na účet školy 15739801/0100, KB Nový Jičín, a. s.
Zájemci o informace, je po provedení platby vyhotoven doklad o zaplacení.
Výroční zpráva šk. rok 2017/18
Výroční zpráva šk. rok 2016/17
Výroční zpráva šk. rok 2015/16
Výroční zpráva šk. rok 2014/15
Výroční zpráva šk. rok 2013/14
18.05.2023
Nejen naši studenti jezdí na zahraniční stáže. Náš kolega, Petr Kupčák, je právě na střední škole ve Finském městě Salo.
17.05.2023
Studenti 3. ročníků se letos opět vydali na třítýdenní zahraniční stáže.
15.05.2023
5 žáků z IT1 a IT2 se zúčastnilo týdenního workshopu Erasmus+ v partnerské škole z francouzského Chauny. Tématem byla ochrana uměleckých památek (obrazů) za pomoci sběru a vyhodnocování dat a nástrojů internetu věcí. Účastníci pracovali s Micro:bit sestavou a sensory teploty či otřesu.
10.05.2023
Dva naši učitelé vyrazili s projektem Erasmus+ Job Shadowing do světa. Ve španělské škole IES Playamar Torremolinos sledují, jak na to jdou jejich kolegové.
28.04.2023
Dobrý den, ráda bych vás informovala o situaci, která se v pátek 28. 4. 2023 stala na naší škole. Neznámý pachatel vyhrožoval, že vystřílí žáky ve škole, informace se objevila na sociálních sítích a byla zaslána na emailovou adresu školy. Bezprostředně po obdržení této informace jsme kontaktovali Policii ČR a v souladu s jejich doporučením jsme evakuovali školu. Chtěla bych zdůraznit, že situace byla a stále je řešena ve spolupráci s Policií ČR a v tuto chvíli nemusí mít žáci ani rodiče žádné obavy. Zabezpečili jsme školu a situaci pečlivě sledujeme. Ráda bych vám poděkovala za spolupráci a vstřícnost během evakuace. Společně jsme dokázali zvládnout tuto situaci. V úterý 2. 5. 2023 se vrátíme k normálnímu provozu na naší škole. V tuto chvíli již není důvod k obavám. S pozdravem, Lucie Haitlová ředitelka školy
Mendelova střední škola, Nový Jičín, příspěvková organizace
Divadelní 4, 741 01 Nový Jičín | Telefon 556 414 760, 556 414 761 | Fax 556 414 756
E-mail skola@mendelova-stredni.cz
© 2012 WebConsult.cz – redakční systém Ibis CMS | Nahlásit chybu na této stránce