Podstránky fotografie

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Projekty > Girls with Boys Programming EU

Girls with Boys Programming EU



Datum konání:
1.10.2019

Název projektu: Girls with boys programming Europe
Číslo projektu: 2019-1-CZ01-KA229-061282
Grantové schéma: Erasmus+, řízeno Domem zahraniční spolupráce

Projektové období: 1. 10. 2019 - 30. 9. 2021

Hodnota: 30.786 Eur

Do projektu "Girls with boys programming Europe" bylo zapojeno pět středních škol. Hlavním koordinátorem byla Mendelova střední škola Nový Jičín (Česká republika), která má bohaté zkušenosti s organizací projektů Comenius, Leonardo a Erasmus+.
Jako partneři se zúčastnily tyto školy:
  1. Agrupamento de Escolas Dr. Serafim Leite v S. João da Madeira (Portugalsko)
  2. Fjolbrautaskoli Nordurlands vestra (Ostrov)
  3. IES Playmar (Španělsko)
  4. Istituto d'Istruzione Superiore "G Peano – C. Rosa“ (Itálie).
 
Hlavním cílem projektu je zvýšení úrovně dovedností a kompetencí v oblasti ICT (zejména algoritmizace, programování a nové trendy v 3D modelování a tisku), které pomáhají zvyšovat jejich kvalifikaci, usnadňují jejich uplatnění na trhu práce (poptávka po programátorech neustále roste). Neméně důležitým cílem projektu bylo zapojit do této oblasti více dívek (aby došlo k vyrovnání sil a doplnění chybějícího pohledu na danou genderovou problematiku). Mezinárodní setkání (i přes problémy s Covidem) - tj. mobility se zúčastnilo 42 dívek a 36 chlapců. Tedy 54 % dívek. Ostatní dívky a chlapci, ale i učitelé, byli přítomni na přednáškách, workshopech, exkurzích a výletech na mezinárodním setkání, které se konalo v jejich domovské škole a regionu. Pro studenty bylo důležité zlepšit logické myšlení, naučit se analyzovat problémy, nacházet vhodná řešení pomocí ICT a správně vybrat to nejvhodnější. K tomu slouží jednotlivé ukázky brožury, aby si studenti dané učivo procvičili pomocí praktických úkolů. Brožura je dostupná na webových stránkách projektu http://girlsboysprogramming.eu/ a také pod tímto článkem v anglické, španělské, portugalské, islandské, české a italské verzi. Brožura obsahuje řešené příklady z oblasti 3D modelování - program Tinkercad (tvorba klíčenky, duté kostky, logo projektu), SketchUp (židle, sklenice na víno), Blender (barevná kostka) programování ve Visual Basicu a Pythonu (16 příkladů vč. větvení, cyklus, generování čísel), Java (použití formulářů - různé způsoby tvorby kalkulačky, hlasování ve volbách, BMI index), aplikace IFTTT (vlastní recept, ISS), Inventor (pozdrav).
 
Dále byly posíleny jazykové dovednosti studentů - zejména doplnění odborné anglické slovní zásoby (byl vytvořen slovník ICT termínů přeložený do 6 jazyků) a komunikační dovednosti při práci v mezinárodních skupinách. Posílena byla i jazyková vybavenost studentů - zejména doplnění technické anglické slovní zásoby a komunikačních dovedností při práci v mezinárodních skupinách. Pro učitele bylo velkým přínosem sdílení zkušeností (výukové metody, srovnání výhod softwaru a technického vybavení, možnosti financování), protože každá zúčastněná organizace se specializuje na programování a modelování v jiném programovacím jazyce a používá jiné technické prostředky. Nechtěli jsme jen přitáhnout studenty k počítačům, nedílnou součástí mezinárodních aktivit bylo i porozumění kulturnímu, společenskému a školnímu prostředí regionu a sportovní aktivity (golf, bowling, turistika, florbal...) pro studenty.
  • První setkání v České republice
  • Druhé setkání na Islandu
  • Třetí setkání v Portugalsku
  • Čtvrté setkání ve Španělsku
  • Páté setkání v Itálii
  • Brožura příkladů (celá brožura - volně ke stažení)
  • Brožura  Visual Basic
  • Brožura Python
  • Brožura Java
  • Brožura IFTTT
  • Brožura App-Inverntor
  • Brožura 3D SketchUP
  • Brožura 3D-Design Blender
  • Slovník ICT pojmů