Data Science and Internet of Things. Partnership for Innovative Europe

Název projektu: Data Science and Internet of Things. Partnership for Innovative Europe


Číslo projektu: 2020-1-CZ01-KA202-078225


Web projektu: https://sites.google.com/mendelova-stredni.cz/data-science-and-internet?pli=1


Koordinátor projektu: Mendelova střední škola, Nový Jičín, příspěvková organizace


Partneři projektu: BHAK-HBLW Rohrbach (AT), Askim videregående skole (NO), Lycée Gay Lussac (FR), ATS, aplikované technické systémy s.r.o. (CZ)


Grantové schéma: Erasmus+ KA202 – projekty spolupráce v oblasti odborného vzdělávání; řízeno národní agenturou - Domem zahraniční spolupráce

Tématem projektu bylo moderní vzdělávání připravující absolventy středních odborných škol na profesní život v éře Průmyslu 4.0. Projekt výstižně definoval 4 oblasti, kde si účastníci zlepšili své odborné dovednosti a kompetence. Všechny se týkají podstatné části pracovního procesu v éře Průmyslu 4.0: sběru a reportování dat, interpretaci dat a internetu věcí (IoT).

Projekt jsme realizovali, abychom řešili několik zásadních potřeb:

  1. Modernizace vzdělávání: Potřeba modernizovat naše systémy odborného vzdělávání a přípravy a osnovy, aby byly v souladu s vyvíjejícími se požadavky odvětví datové vědy a internetu věcí.
  2. Mezinárodní spolupráce: Podporovat mezinárodní spolupráci a poskytnout studentům a učitelům přístup k různým perspektivám a osvědčeným postupům.
  3. Profesní rozvoj: Vybavit učitele aktuálními znalostmi a pedagogickými přístupy.
  4. Podpora studentů: Poskytnout studentům praktické dovednosti a zkušenosti a řešení problémů v digitálním světě.

Cílem projektu bylo prozkoumat způsoby a formy práce, které vedou ke komplexnímu fungování chytrých továren. Aby chytrá továrna fungovala správně, potřebuje řadu specializovaných metod, postupů a kompetencí, z nichž se projekt zaměřil na tyto oblasti:

  1. Návrh databáze, práce s daty, ukládání dat, tvorba rozhraní databáze - jak vyvinout a nastavit databázi a založit Web-API (online cloudové řešení) pro výměnu dat.
  2. Vyplňování databázi konkrétními údaji – jak pracovat se shromážděným datovým materiálem a jak jej analyzovat.
  3. Sběr externích dat pomocí konvenčních elektronických zařízení, jako jsou mobilní telefony, moduly GPS a indexované fotografie.
  4. Zpracování dat pomocí několika programů a online služeb pro záznam polohy, nadmořské výšky, rychlosti a pohybu (soubory GPX).
  5. Internet věcí - jak využít MicroBit senzory pro měření, která poskytují okamžitou online odezvu.

Zásadní projektové aktivity:

  1. Předběžná spolupráce na dálku: Jednalo se o virtuální setkání koordinátorů projektu za účelem plánování aktivit, stanovení pracovních úkolů a přípravy na budoucí workshopy.
  2. Mezinárodní studentské workshopy: Tyto praktické workshopy přivedly ke spolupráci studenty ze 4 různých zemí. Účastníci pracovali na zadaných úkolech a získali praktické dovednosti v navrhování databází, internetu věcí, sběru dat a ochrany kulturního dědictví.
  3. Následná spolupráce na dálku: Po každém workshopu se koordinátoři projektu a učitelé z partnerských škol zapojili do videokonferencí, aby koordinovali konečné výsledky projektu a zajistili kvalitu a soulad s cíli projektu.
  4. Profesionální spolupráce: Pro zvýšení znalostí a odbornosti našich účastníků jsme spolupracovali s profesionály z ATS, renomované ICT společnosti, která poskytovala poradenství a dohled a vedla specializovaný workshop o sběru dat na průmyslových linkách.

Projektové výstupy

  1. Databáze projektu – vytvořená na webu MS Azure pro ukládání fotografií,
  2. Web prezentující okamžité online zrcadlení dat na základě MicroBit senzorů a měření,
  3. Webová prezentace s fotografiemi, popisy obrázků a sledováním služby Google My Maps,
  4. Pracovní postup pro vytvoření bezpečnostního systému na ochranu uměleckého díla,
  5. Přesná simulace fungování výrobní linky s výstupy v Ignition, softwaru pro neomezenou digitální transformaci.
  6. Krátká videa vytvořená během virtuální spolupráce,
  7. Úprava, inovace a vylepšení učebních plánů předmětů souvisejících s Průmyslem 4.0 na všech partnerských školách.

nahoru ^

Sociální sítě

     

Novinky

09.09.2024

Den otevřených dveří 2024/2025

Zveme vás na Den otevřených dveří, kde se dozvíte podrobné informace o nabízených studijních oborech naší školy. Na místě vám také přiblížíme průběh přijímacích zkoušek a podmínky pro přijetí. Přijďte a zeptejte se na vše, co vás zajímá! Termíny a místa konání 22.–23. 11. 2024: Ekonomika v Šenově u Nového Jičína (pátek: 13:00–17:00, sobota: 9:00–11:30) 29.–30. 11. 2024: Zdravotnictví, IT a VS na ulicích Divadelní a Tyršova (pátek: 13:00–17:00, sobota: 9:00–11:30) 22. 1. 2025: Celá škola (Divadelní, Tyršova, Šenov u Nového Jičína) 13:00–17:00 Jste srdečně zváni.

21.06.2024

Workshop "Finanční svoboda"

Dnes proběhl pro 1. ročníky tříhodinový, formou hry organizovaný workshop, zaměřený na vzdělávaní v oblasti matematické a finanční gramotnosti s názvem "Finanční svoboda". Žáci si měli možnost vyzkoušet, jak by obstáli při zajištění finanční nezávislosti a zda je možné se i s průměrným platem stát rentiérem.

12.06.2024

Svět práce v České spořitelně

Finalisté školního kola projektu Svět práce si vyzkoušeli pohovor na pozici: Specialista zákaznických služeb.

10.06.2024

Mezinárodní projekt Erasmus+: Soutěže v ICT zvyšují kvalitu středního vzdělávání

Mendelova střední škola v Novém Jičíně spolu s partnerskými školami ze Španělska, Polska a Islandu úspěšně dokončila třetí ročník projektu „Mezinárodní soutěže ICT o zvýšení kvality středního vzdělávání III“.

31.05.2024

Květinový den 2024

 Ve středu 15. května se zúčastnila třída ZL2 tradiční celostátní sbírky KVĚTINOVÝ DEN.

více novinek

Telefonní seznam

PříjmeníJménoTelefon
celý seznam