Data Science and Internet of Things. Partnership for Innovative Europe

Název projektu: Data Science and Internet of Things. Partnership for Innovative Europe


Číslo projektu: 2020-1-CZ01-KA202-078225


Web projektu: https://sites.google.com/mendelova-stredni.cz/data-science-and-internet?pli=1


Koordinátor projektu: Mendelova střední škola, Nový Jičín, příspěvková organizace


Partneři projektu: BHAK-HBLW Rohrbach (AT), Askim videregående skole (NO), Lycée Gay Lussac (FR), ATS, aplikované technické systémy s.r.o. (CZ)


Grantové schéma: Erasmus+ KA202 – projekty spolupráce v oblasti odborného vzdělávání; řízeno národní agenturou - Domem zahraniční spolupráce

Tématem projektu bylo moderní vzdělávání připravující absolventy středních odborných škol na profesní život v éře Průmyslu 4.0. Projekt výstižně definoval 4 oblasti, kde si účastníci zlepšili své odborné dovednosti a kompetence. Všechny se týkají podstatné části pracovního procesu v éře Průmyslu 4.0: sběru a reportování dat, interpretaci dat a internetu věcí (IoT).

Projekt jsme realizovali, abychom řešili několik zásadních potřeb:

  1. Modernizace vzdělávání: Potřeba modernizovat naše systémy odborného vzdělávání a přípravy a osnovy, aby byly v souladu s vyvíjejícími se požadavky odvětví datové vědy a internetu věcí.
  2. Mezinárodní spolupráce: Podporovat mezinárodní spolupráci a poskytnout studentům a učitelům přístup k různým perspektivám a osvědčeným postupům.
  3. Profesní rozvoj: Vybavit učitele aktuálními znalostmi a pedagogickými přístupy.
  4. Podpora studentů: Poskytnout studentům praktické dovednosti a zkušenosti a řešení problémů v digitálním světě.

Cílem projektu bylo prozkoumat způsoby a formy práce, které vedou ke komplexnímu fungování chytrých továren. Aby chytrá továrna fungovala správně, potřebuje řadu specializovaných metod, postupů a kompetencí, z nichž se projekt zaměřil na tyto oblasti:

  1. Návrh databáze, práce s daty, ukládání dat, tvorba rozhraní databáze - jak vyvinout a nastavit databázi a založit Web-API (online cloudové řešení) pro výměnu dat.
  2. Vyplňování databázi konkrétními údaji – jak pracovat se shromážděným datovým materiálem a jak jej analyzovat.
  3. Sběr externích dat pomocí konvenčních elektronických zařízení, jako jsou mobilní telefony, moduly GPS a indexované fotografie.
  4. Zpracování dat pomocí několika programů a online služeb pro záznam polohy, nadmořské výšky, rychlosti a pohybu (soubory GPX).
  5. Internet věcí - jak využít MicroBit senzory pro měření, která poskytují okamžitou online odezvu.

Zásadní projektové aktivity:

  1. Předběžná spolupráce na dálku: Jednalo se o virtuální setkání koordinátorů projektu za účelem plánování aktivit, stanovení pracovních úkolů a přípravy na budoucí workshopy.
  2. Mezinárodní studentské workshopy: Tyto praktické workshopy přivedly ke spolupráci studenty ze 4 různých zemí. Účastníci pracovali na zadaných úkolech a získali praktické dovednosti v navrhování databází, internetu věcí, sběru dat a ochrany kulturního dědictví.
  3. Následná spolupráce na dálku: Po každém workshopu se koordinátoři projektu a učitelé z partnerských škol zapojili do videokonferencí, aby koordinovali konečné výsledky projektu a zajistili kvalitu a soulad s cíli projektu.
  4. Profesionální spolupráce: Pro zvýšení znalostí a odbornosti našich účastníků jsme spolupracovali s profesionály z ATS, renomované ICT společnosti, která poskytovala poradenství a dohled a vedla specializovaný workshop o sběru dat na průmyslových linkách.

Projektové výstupy

  1. Databáze projektu – vytvořená na webu MS Azure pro ukládání fotografií,
  2. Web prezentující okamžité online zrcadlení dat na základě MicroBit senzorů a měření,
  3. Webová prezentace s fotografiemi, popisy obrázků a sledováním služby Google My Maps,
  4. Pracovní postup pro vytvoření bezpečnostního systému na ochranu uměleckého díla,
  5. Přesná simulace fungování výrobní linky s výstupy v Ignition, softwaru pro neomezenou digitální transformaci.
  6. Krátká videa vytvořená během virtuální spolupráce,
  7. Úprava, inovace a vylepšení učebních plánů předmětů souvisejících s Průmyslem 4.0 na všech partnerských školách.

předchozínásledujícíZpět do galerie

1 2 3 4 5
 
 
 

Zvětšit

nahoru ^

Sociální sítě

     

Novinky

30.04.2024

Poslední zvonění na obchodce

I na Obchodce se čtvrťáci loučili s docházkou do školy.

29.04.2024

2. místo mezi školami na RUN TOUR v Kopřivnici

Štafeta součásti IT a VS ve složení Adéla Popová, Lukáš Hasal, Erik Holec a Marek Zavadil se umístila na celkovém 3. místě v rámci celostátní běžecké série ČEZ RUN TOUR štafety, která v sobotu 27. 4. zavítala do Kopřivnice. Ve soutěži školních týmů se umístili na 2. místě.

25.04.2024

Soutěže ZAV 2023-2024

Ve dnech 29.-30. ledna 2024 proběhlo krajské kolo Mistrovství republiky žáků ve zpracování textů, kterého se zúčastnila i žákyně třídy VS3 – Zuzana Kramářová. S výkonem 389 čistých úhozů skončila na 4. místě a postoupila do celorepublikového finále v Neveklově. Tam obsadila krásné 15. místo.

24.04.2024

Krajské finále dívek ve florbale

Děvčata se zúčastnila krajského finále ve florbale v Opavě.

05.04.2024

Oznámení o vyhlášení ředitelského volna

Oznamuji, že jsem podle § 24 odst. 2 zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, rozhodla vyhlásit ředitelské volno na pátek 12. 4. 2024 a pondělí 15. 4. 2024 ze závažných důvodů, zejména organizačních. Ředitelské volno se týká pouze žáků 1. - 3. ročníků všech oborů.  4. ročníky mají výuku dle rozvrhu hodin. Ing. Lucie Haitlová, MBA ředitelka školy

více novinek

Telefonní seznam

PříjmeníJménoTelefon
celý seznam