Obchodní akademie

63-41-M/02 Obchodní akademie

ŠVP: Obchodní akademie - respekt, spolupráce, evropanství

Absolvent oboru vzdělání Obchodní akademie se zaměřením na marketingové komunikace se uplatní zejména ve skupině povolání zaměřených na výkon ekonomických, obchodně podnikatelských a administrativních činností, specializuje se na marketing a marketingovou komunikaci, naučí se využívat možnosti internetové propagace a pracuje se sociálními sítěmi (Instagram, Facebook, Twitter, atd.) v podnicích a ostatních organizacích.

Jedná se zejména o pozice účetní asistent, mzdový referent, ekonom, administrativní pracovník, bankovní a pojišťovací pracovník, referent ve státní správě, pracovník marketingu a další. Studium je zaměřeno velmi prakticky, aby absolvent zvládl nejenom základní ekonomické agendy podniku, ale podrobněji se specializuje na oblast marketingu a práce se sociálními sítěmi. 

Absolvent je připraven také tak, aby po složení maturitní zkoušky mohl nastoupit do některé z forem terciárního vzdělávání, zejména ke studiu na vysoké škole nebo vyšší odborné škole.

Důraz se klade zejména na rozvíjení klíčových a odborných kompetencí, které utvářejí pracovní návyky, postupy a metody, které bude žák uplatňovat ve své budoucí profesi a zároveň rozvíjejí studijní předpoklady žáka a podporují jeho motivaci k dalšímu studiu na vysoké škole nebo vyšší odborné škole. Metody výuky, které naplňují základní cíle, jsou zaměřeny na rozvíjení praktických dovedností, které žákům usnadní adaptaci na vstup do praxe. Stále více se rozvíjejí metody aktivizující, kterými je žák nucen vyvinout vlastní úsilí při získávání vědomostí a dovedností. S rozvojem aktivizujících metod souvisí také využívání prostředků informačních a komunikačních technologií. Velký význam má praktické vyučování, které doplňuje teoretickou výuku, zejména předměty fiktivní firma a JA firma, které slouží k procvičení teoretických poznatků v provozu fiktivní nebo reálné firmy. Nezastupitelnou roli má také odborné praxe, která je realizována v podnicích města a okolí na základě dlouholeté spolupráce se sociálními partnery školy. Výuka je přiměřeně doplňována o samostatné práce žáků formou referátů, prezentací a individuálních nebo skupinových projektů.

Celé vzdělávání je podporováno prostředky informačních a komunikačních technologií, které jsou nejen základem pro výuku předmětů informační technologie, elektronické obchodování a písemná a elektronická komunikace, ale stále více jsou využívány pro další všeobecně vzdělávací a odborné předměty, jako jsou např. ekonomika, účetnictví, ekonomie, marketing, marketingové komunikace, ekonomická cvičení, hospodářský zeměpis, cizí jazyky, český jazyk a literatura, právo, dějepis, základy společenských věd, ale také psychologie a společenská kultura,  matematika, biologie, chemie a fyzika. Cílem ve všech těchto předmětech je mimo jiné prohloubit kompetenci využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi.

Učební plán

V oboru Obchodní akademie se vyučují povinně dva cizí jazyky. První cizí jazyk je jazyk anglický, který se žák učil na ZŠ a v jehož studiu pokračuje na SŠ. Druhý cizí jazyk je ten, který si žák volí nově nebo již na ZŠ začal, ale později. Žák si vybírá z nabídky francouzský jazyk, německý jazyk, ruský jazyk a španělský jazyk.

Ve 3. a 4. ročníku jsou do učebního plánu zařazeny předměty volitelné. Volitelný předmět si žák volí z nabídky: matematický seminář, seminář z informatiky, práce asistenta nebo marketingové komunikace. Nabídka volitelného předmětu se aktualizuje pro každý školní rok. 

Ve 2. a 3. ročníku je do učebního plánu zařazena praxe v rozsahu 2 + 2 týdny, která se realizuje v podnicích a firmách v Novém Jičíně a okolí nebo je realizována ve škole formou fiktivní firmy pro ty žáky, kterým se nepodařilo zajistit praxi v odpovídající kvalitě.

V 1. ročníku žáci absolvují lyžařský kurz a ve 2. ročníku sportovní kurz, více se dozvíte na stránce Akce školy.

nahoru ^

Sociální sítě

     

Novinky

29.11.2022

SUDOKU týmů 2022

16.11. se dva týmy našich žáků účastnily krajského kola.

23.11.2022

Dny otevřených dveří 2022

Zveme Vás na Dny otevřených dveří, které se uskuteční: pro součást Ekonomika: 25. - 26.11.2022 pro součásti IT a veřejnosprávní a zdravotnictví: 2. - 3.12. 2022

03.11.2022

SUDOKU - školní kolo

Ve středu 2. listopadu 2022 proběhla školní soutěž v řešení SUDOKU. Zúčastnilo se ji 26 žáků z celé školy. Soutěžící měli 60 minut na vyřešení všech tří zadání.

03.11.2022

3. místo - Středoškolské basketbalové hry chlapci

Naši chlapci obsadili 3. místo v okresním finále v basketbalu. Gratulujeme

22.10.2022

Piškvorky 2022

V pátek 21.10.2022 proběhla soutěž v piškvorkách jednotlivců. Každá součást školy vyslala své žáky, aby bojovali o titul král (královna) piškvorek 2022. Celkem se zúčastnilo 32 soutěžících.

více novinek

Telefonní seznam

PříjmeníJménoTelefon
celý seznam